Vi hoppas att du och din katt eller hund ska älska Yoras produkter. Om du har några funderingar kan du maila oss på info@yora.se eller skriva till oss direkt i chatten här på sidan. Här får du information om vad som gäller om du ångrar ditt köp, om du vill reklamera en vara eller om du vill nyttja

vår smakgaranti.
 

1. Leverans

2. Ångerrätt

3. Reklamation

1. Leverans

Leveranstid 3-5 dagar
Fri frakt vid beställningar över 500 kr 

Vid beställning under 500 kr - 69 kr

Beställningarna levereras på vardagar till adressen du angett vid beställning. Leveranstiden för produkter levererade från lagret är vanligtvis cirka 3 arbetsdagar. Vi meddelar om möjliga leveransförseningar i nätbutiken. Eventuell fraktkostnad beräknas och uppges i samband med betalning. Du kan se din beställnings- och leveransinformation i nätbutikens kassa innan det slutliga godkännandet av beställningen. Om produkten försvinner eller har skadats under leveransen, vänligen rapportera det inom 14 dagar. Paket som blivit skadade eller förstörda under leveransen ska omedelbart rapporteras till det företag som ansvarar för leveransen eller direkt till oss. 

2. Ångerrätt 

Som kund har du en 14-dagars retur- och bytesrätt på alla produkter som säljs i vår webbshop (yora.se). Har du handlat din produkt hos en återförsäljare, vänligen kontakta återförsäljaren direkt gällande hantering av ditt ärende.

Rätten till retur och byte gäller från den dag du mottar din beställning och gäller endast oöppnade förpackningar (dvs produkten ska vara i nytt/oförändrat skick). Om du önskar att returnera dina varor, vänligen börja med att kontakta oss på info@yora.se, ange ditt ordernummer samt skäl till att du vill returnera produkten (t ex byta storlek), så hjälper vi dig vidare. När vi tagit emot och hanterat ditt ärende kommer vi återkoppla gällande hur du ska returnera produkten. Du som kund står för den eventuella returfraktskostnaden.

Om du nyttjar ångerrätten och önskar en återbetalning kommer vi genomföra återbetalningen så snart som möjligt, förutsatt att vi tagit emot den returnerade produkten. Återbetalningar på returnerad produkt sker via samma betalningsmetod du angav vid betalning.

3. Reklamation 

Om du upptäcker fel på en vara har du som konsument rätt att reklamera den. Kontrollera därför alltid ditt paket så fort du mottagit det. Om du mottagit fel produkt, produkten är skadad eller artiklar saknas, vänligen kontakta oss direkt på info@yora.se. Kom ihåg att ange ditt ordernummer och orsaken till reklamationen, så kan vi hjälpa dig på bästa och snabbaste sätt.